Wednesday, January 7, 2009

Ku impi dia mujahid

Mungkin terlalu tinggi cita-cita. tapi tak salah untuk berharap.

Rancangan umi untuk mengambil seorang anak angkat lelaki dari bumi Palestin, saya sokong 100%. Kata umi, ini sebahagian daripada program di bawah kelolaan Ustaz Zamri, daripada Jabatan Mufti Perak. Saya tak dapat cungkil banyak maklumat lagi pasal isu ini sebab ade kawan umi yang ajak. Apa yang pasti, I'm really excited to have abang/adik angkat. (As in our family, we only have a brother out of eight siblings) Secara amanah nanti, umi akan bayar sedikit duit setiap bulan untuk perbelanjaannya. Kira macam menaja, dari jarak jauh.

Saya tanya umi.....

Kenapa tak bawa dia datang Malaysia?
Umi: nak buat apa, biar di sana dia berjuang pertahankan palestin dan Masjid Al-Aqsa daripada bersenang makan tidur(hmm...reality for youngsters here in Malaysia. Kalau dia mati syahid, insya Allah kita dapat kebajikannya sekali.

Emm....bawa sini, educate then hantar balik Palestin?
Umi: Kat sini mana nak hantar dia belajar perang, segala jenis senjata? Biarlah duduk kat sana, keadaan lebih memerlukan dia.

Amanah dari umi, sekiranya umi tiada lagi di dunia, umi harap kami dapat teruskan apa yang umi lakukan ini. Insya Allah, I will.
Kalau dia masih kecil, moga Allah beri kesempatan kepadanya untuk menjadi seorang mujahid Islam, mempertahankan Palestin. Amin.


Ya Allah, selamatkanlah saudara-saudara kami di Palestin daripada kecaman Zionis laknatullah.Sahabat, mari kita lakukan apa saja yang kita terdaya untuk menyekat kemaraan Zionis, walaupun tidak berada di bumi Palestin....


Di bawah ini adalah doa qunut nazilah, digalakkan membacanya dalm solat fardhu bagi memdoakan saudara seislam kita di Palestin.....jihad mereka adalah jihad akidah, kewajipan bagi kita untuk turut mempertahankan tanah suci Palestin...





2 comments:

adlan wafi said...

wow! menariknya ambik anak angkat.

yup, let's help them in any form that we could...;)

alhuda said...

yup adlan, u r right....

perang Palestin-Israel ni, kalau Allah nk bagi menang Islam, sekelip mata je...tapi ni la indicator kesatuan ummah, cabaran umat Islam dalam nk bina perpaduan utk kalimah Lailahailallah....